InstructorADRIÀ PUJOL
TipusCurs presencial
Data23 febr., 2017 - 23 març, 2017
HorariDijous, de 19:00 a 21:00h
(10h en 5 sessions de 2h)
Preu90€
Inscriu-te araReserva ara

Dedicarem 5 sessions a llegir, analitzar i comentar la novel·lística de Vicenç Pagès Jordà (Figueres, 1963). Un dels escriptors catalans més singulars, actuals i consolidats.

Programa:

A- Cercles d’infinites combinacions (1990)

Primer llibre de l’autor, tot i ser un recull de contes ja prefigura tots aquells temes que nodriran la seva novel·lística posterior. Analitzarem les línies de força que travessen el recull.

Conceptes clau: ars combinatòria, realitats múltiples.

B- El món d’Horaci (1995)

Primera novel·la de l’autor, experimental, ambiciosa i farcida de referents que sempre més l’acompanyaran. Connectarem amb les línies de força estipulades en la primera sessió del monogràfic.

Conceptes clau: autoficció, jocs de pistes, arborescències.

C- La felicitat no és completa (2003)

Desenvolupament novel·lat d’un personatge contemporani de la trama i temps d’El món d’Horaci. Veurem com les línies de força s’entrecreuen d’una manera nova.

Conceptes clau: l’altre, paral·lelismes.

D- Els jugadors de Whist (2009) i Dies de frontera (2014)

Les dues últimes novel·les de l’autor. Es complementen i, cadascuna a la seva manera, ordena de nou les línies de força esbossades a Cercles d’infinites combinacions. Ens permetran entendre el projecte literari de Pagès Jordà d’una manera global.

Conceptes clau: depuració, mètode, notes al peu.

E- Sessió amb l’autor

Ens visitarà Vicenç Pagès Jordà i ens explicarà el seu nou projecte novel·lístic. Llibre en procés, podreu preguntar-li tot allò que vulgueu sobre la seva obra, manera de treballar, les seves fílies i llibres de futur.

Bibliografia

  • Cercles d’infinites combinacions (Barcelona, Empúries, 1990)
  • El món d’Horaci (Barcelona, Empúries, 1993, 2016)
  • La felicitat no és completa (Barcelona, Edicions 62, 2003
  • Els jugadors de Whist (Barcelona, Empúries, 2009)
  • Dies de frontera (Barcelona, Proa, 2014)